WEEKLY THOUGHTS|V13

Fönster

Då kör vi igen ”Weekly Thoughts” och vi börjar med den här härliga bilden som bara får mig att vilja piffa i ordning våra relativt djupa fönsternicher och göra så här fint. Ja hela lägenheten är magisk och tillhör Julia Brukroken som bloggar på nätmagasinet ”The Way We Play”.

nipprig

Nu på fredag smäller det, Ikeas ombloggade och tillfälliga kollektion ”Nipprig” släpps. Den ser fantastiskt fin ut och kan vara en av Ikeas absolut finaste kollektioner på länge enligt mig. Jag faller för klädhängarna, korgarna och möblerna… men lyckan över att jag skulle frossa i dessa go´bitar blev ju kortvarig då kollektionen INTE släpps i Örebro. Ja men hur är det möjligt?! Snyft!

Bebe

Jag får glömma ”Nipprig” och dra upp volymen istället, här har ni låten som jag lyssnar på minst 15 gånger om dagen… grymt bra!!

Gråbeige

Och medan jag lyssnar på Bebe Rexha försöker jag hitta den perfekta nyansen till vardagsrummet… jag tror det lutar åt det här hållet. Lite gråbeige liksom, mest grått med en liiiiiten beige ton, jag ska ta med mig bilden till färghandeln imorgon så får vi se om vi kan få till något bra :)

mad

Don Draper, nu är han snart tillbaka med andra halvan ”The End of an Era” av säsong 7, vilket är den sista säsongen av Mad Men. Jag älskar´t!!  Den 12 april kl 21.00 är alltså ett viktigt datum att hålla kolla på!

1. Foto: Linda Alfvegren | 2. Ikea | 4. Pinterest

Kommentera

