NEW COLOUR|GREY BLUE

MatrumSotare2

Ni kan inte förstår hur nöjd jag är att jag slog slag i saken att måla om matrummet. För i ärlighetens namn är jag ganska trött på det vita, fint ja men ganska tråkigt i längden. Och jag är ännu gladare att jag inte fegade ur utan drämde till med en väldigt mörk färg. Själva nyansen är mörkgrå med en släng av blått i sig, färgen kommer i från Alcro och heter ”Sotare”. Aldrig någonsin kunde jag föreställa mig att det skulle bli så här bra, finishen är helt fantastisk! Jag valde en matt variant av färgen. När man ska måla mörkt så är matt att föredra, en blankare variant ger en plastig känsla.

MatrumSotare4

Det blev så bra ihop med allt de vita och svarta men framförallt fantastiskt fint tillsammans med alla trädetaljer. Rummet har fått sig ett lyft som heter duga och vi vill inte vara någon annanstans än här inne, för det är absolut det mysigaste rummet i hela huset från och med nu.

MatrumSotare1

Efter det här grymma resultatet får jag såklart mersmak, så nu ska vardagsrummet också få sig en färgmakeover! Nu gäller det att hitta en färg som går ihop med ”Sotare” som liksom binder samman rummen… jag vet på ett ungefär vad jag är ute efter :)

MatrumSotare3

P.S fina provrören som jag har bundit samman till en vas är en nyhet från ”Ernst” och kommer snart i butik!

Photos by: Anna Kvarnström

3 reaktioner på ”NEW COLOUR|GREY BLUE

Kommentera

